ΠΕΡΙΠΛΟΥΣ ΤΕΥΧΟΣ 17- ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2021
ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ ΝΙΚΑΙΑΣ - Ι.Ν.ΑΓΙΑΣ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗΣ ΑΙΓΑΛΕΩ
ΤΕΥΧΟΣ 17 - ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2021
ΕΚΔΟΣΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΕΩΣ & ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗΣ ΟΙΚΟΔΟΜΗΣ
ΤΗΛ. 210 56 13 919
ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΕΣ ΑΝΑΒΑΣΕΙΣ
ΠΑΤΕΡΙΚΕΣ ΔΙΔΑΧΕΣ
Προτροπές πρός ὁρθόν βίον
Μεγάλου Ἀθανασίου: Βίος τῆς Ὁσίας Συγκλιτικῆς
Παιδιά μου, ὅλοι ξέρουμε, πῶς θά σωθοῦμε, ἀλλά χάνουμε τήν σωτηρία μας ἀπό τήν πνευματική μας ἀμέλεια. Πρέπει λοιπόν, ἀρχικά, νά τηροῦμε μέ ἀκρίβεια τίς ἐντολές τοῦ Θεοῦ, «ἀγαπήσεις Κύριον τόν Θεόν σου ἐξ ὅλης τῆς ψυχῆς σου» «καί τόν πλησίον σου ὡς σεαυτόν» (Ματθ. 22, 37-39). Αὐτή εἶναι ἡ ἀρχή τοῦ νόμου καί τό πλήρωμα τῆς χάριτος. Λίγα λόγια, ἀλλά μέ πολλή καί μεγάλη δύναμι. Ὅλες οἱ ἀρετές ἐξαρτῶνται ἀπ᾽ αὐτή, γι᾽ αὐτό καί ὁ Ἀπ. Παῦλος ὀνομάζει τήν ἀ γ ά π η τέλος τοῦ νόμου. Αὐτή εἶναι ἑπομένως ἡ σωτηρία μας, ἡ διπλῆ ἀγάπη, ἡ ἀρχή καί τό τέλος κάθε καλοῦ ἔργου τῶν ἀνθρώπων.
Ὑπάρχει λύπη ὠφέλιμη καί λύπη καταστρεπτική. Γνωρίσματα τῆς καλῆς λύπης εἶναι ἡ θλῖψι γιά τά δικά μας ἁμαρτήματα, ἡ λύπη γιά τήν ἄγνοια, πού ἔχουν οἱ ἀδελφοί μας καί ὁ φόβος μήπως χάσουμε τήν ἀγαθή προαίρεσι καί δέν φθάσουμε στόν σκοπό τῆς σωτηρίας. Ἐνῶ τῆς ἄλλης, πού δημιουργεῖ ὁ ἐχθρός, εἶναι ἡ παράλογη καί ὑπερβολική θλῖψι, πού οἱ πατέρες τήν ὀνομάζουν ἀκηδία. Τό πνεῦμα αὐτό τῆς ἀκηδίας καί τῆς λύπης, πρέπει νά τό διώχνουμε μέ τήν προσευχή καί τήν ψαλμωδία.
Ἄς προσέχῃ, λοιπόν, ὅποιος νομίζει πώς στέκεται, γιά νά μή πέσῃ. Γιατί αὐτός πού ἔπεσε, ἔχει μία μόνο φροντίδα, νά σηκωθῆ, ἐκεῖνος ὅμως, πού στέκεται, ἄς προσέχῃ νά μή πέσῃ, γιατί οἱ πτώσεις εἶναι διάφορες. Αὐτοί πού ἔπεσαν ἔχουν στερηθῆ τή θεία χάρι κι ὅταν σηκώθηκαν, ἡ ζημιά τους δέν ἦταν μικρή. Αὐτός πού στέκεται, ἄς μήν ἐξευτελίζη τόν ἄλλον πού ἔπεσε, μήπως πάθῃ κι αὐτός τά ἴδια καί βρεθῆ σέ χειρότερο βάραθρο. Εἶναι πολύ φυσικό, ἡ φωνή πού ἔρχεται ἀπό βαθύ πηγάδι καί καλεῖ σέ βοήθεια, νά μήν ἀκουσθῆ, ὅπως λέει καί ὁ ψαλμωδός: «Μή καταπιέτω με βυθός, μηδέ συσχέτω ἐπ᾽ ἐμέ φρέαρ τό στόμα αὐτοῦ» (Ψαλμ. 68,16). Ὁ πρῶτος πού ἔπεσε, ἔμεινε (μέσα στό πηγάδι), σύ ὅμως πρόσεχε τόν ἑαυτό σου, μήπως, ὅταν πέσῃς, δέν μπορέσης νά σηκωθῆς καί γίνης τροφή στά θηρία. Ἐκεῖνος, πού πέφτει δέν μπορεῖ νά κλείσῃ τήν πόρτα στόν πονηρό. Ἀλλά σύ μή νυστάξῃς καθόλου καί ψάλλε πάντοτε τό θεῖο ρητό: «Φώτισον τούς ὀφθαλμούς μου, μήποτε ὑπνώσω εἰς θάνατον» (Ψαλμ. 22,4). Τέλος νά ἀγρυπνῆς συνέχεια, γιατί ὁ διάβολος σάν λέοντας ὠρύεται κοντά σου.
Τό πόσο καλή καί σωστική εἶναι ἡ ταπεινοφροσύνη, φαίνεται καί ἀπό τό ὅτι ὁ ἴδιος ὁ Κύριος τήν ἐνδύθηκε γιά νά οἰκονομήση τούς ἀνθρώπους, ἀφοῦ μάλιστα εἶπε: «Μάθετε ἀπ᾽ ἐμοῦ ὅτι πρᾶός εἰμι καί ταπεινός τῇ καρδίᾳ» (Ματθ. 11,29). Πρόσεχε ποιός εἶναι αὐτός, πού μιλεῖ καί γίνε τέλειος μαθητής Του. Ἡ ἀρχή καί τό τέλος στά καλά ἔργα ἄς εἶναι ἡ ταπεινοφροσύνη, ἐννοῶ τό ταπεινό φρόνημα καί ὄχι μόνο τά σχήματα λόγου. Ὅταν ἡ ψυχή σκέπτεται ταπεινά, ταπεινές θά εἶναι καί οἱ ἐξωτερικές ἐκδηλώσεις. Ἔχεις ἐφαρμόσει ὅλες τίς ἀρετές; Ὁ Κύριος τό ξέρει, ἀλλά ὁ Ἴδιος μᾶς λέει, ν᾽ ἀρχίζουμε πάλι ἀπό τήν ταπείνωση, λέγοντας, «ὅταν πάντα ποήσητε, εἴπατε. Δοῦλοι ἀχρεῖοί ἐσμεν» (Λουκ. 17,10).
Ἡ ταπεινοφροσύνη ἀποκτᾶται μέ ὀνειδισμούς, μέ ὕβρεις καί πόνους, σέ σημεῖο πού νά σέ ποῦν τρελλό καί ἀνόητο, πτωχό, ἀδύνατο καί τιποτένιο, ἀπρόκοπτο σέ καλά ἔργα, ἀνίκανο νά μιλᾶς, ἀνυπόληπτο, ἐξουθενωμένο. Αὐτά εἶναι τά νεῦρα τῆς ταπεινοφροσύνης. Κι ὁ Κύριος τά ἴδια ἄκουσε καί ἔπαθε. Καί Σαμαρείτη τόν εἶπαν καί δαιμονισμένο. Πῆρε τήν μορφή δούλου, μαστιγώθηκε καί γέμισε στό σῶμα Του πληγές.
Πρέπει λοιπόν κι ἐμεῖς νά μιμούμεθα τίς πράξεις τῆς ταπεινοφροσύνης. Εἶναι μερικοί, πού μέ ἐξωτερικά σχήματα ὑποκρίνονται τόν ταπεινό ἀπό φιλοδοξία, ἀλλά φανερώνονται ἀπό τά ἀποτελέσματα. Ὅταν τύχη νά ὑβριστοῦν ἐλαφρά, δέν ὑπομένουν, χύνοντας ἀμέσως τό δηλητήριό τους, σάν τά δηλητηριώδη φίδια.
Ἡ ὀργή λοιπόν εἶναι μικρό ἁμάρτημα. Τό πιό βαρύ ὅμως ἁμάρτημα ἀπ᾽ ὅλα εἶναι ἡ μνησικακία. Γιατί ὁ θυμός διαλύεται σάν τόν καπνό, πού θολώνει γιά λίγο τήν ψυχή, ἡ μνησικακία ὅμως σάν μόνιμη κατάσταση ἐξαγριώνει τήν ψυχή περισσότερο κι ἀπό θηρίο. Καί ὁ σκύλος, ὅταν χτυπήση κάποιο μέ μανία, μέ λίγη τροφή μαλακώνει, ὅπως καί τά ἄλλα θηρία, πού πραΰνονται μέ τήν ἀγάπη. Ἐκεῖνος ὅμως, πού κυριεύεται ἀπό μνησικακία, οὔτε μέ παρακλήσεις ἀλλάζει, οὔτε μέ τροφή μαλακώνει, οὔτε μέ τόν χρόνο, πού μεταβάλλει τά πάντα, μπορεῖ νά θεραπευθῆ. Οἱ μνησίκακοι εἶναι οἱ πιό ἀσεβεῖς καί παράνομοι ἀπ᾽ ὅλους, γιατί δέν ὑπακούουν στά λόγια τοῦ Χριστοῦ πού λέει, «Ὕπαγε πρῶτον διαλλάγηθι τῷ ἀδελφῷ σου καί οὔτω προσάγαγε τό δῶρον» (Ματθ. 5,24) καί «μή ἐπιδυέτω ὁ ἥλιος ἐπί τῷ παροργισμῷ ὑμῶν» (Ἐφεσ. 4,26).
Πρέπει λοιπόν νά προσέχουμε τήν μνησικακία. Ἀπ᾽ αὐτή γεννῶνται πολλά κακά, ὅπως ὁ φθόνος, ἡ λύπη καί ἡ καταλαλιά. Ἡ ζημιά πού κάνουν, ἄν καί φαίνεται μικρή, ὅπως τά λεπτά βέλη τοῦ ἐχθροῦ, εἶναι θανατηφόρα. Πολλές φορές τά τραύματα, πού προξενεῖ ἕνα δίκοπο μαχαίρι, ἤ ἕνα μεγάλο ξίφος, πού εἶναι ἡ πορνεία, ἡ πλεονεξία καί ὁ φθόνος, μποροῦν νά θεραπευθοῦν μέ τό σωτήριο φάρμακο τῆς μετανοίας. Ἡ ὑπερηφάνεια ὅμως, ἡ μνησικακία καί ἡ κατάκρισι, ἐπειδή θεωροῦνται μικρά βέλη, ξεφεύγουν ἀπό τήν προσοχή καί πληγώνουν τήν ψυχή θανατηφόρα, στά πιό σπουδαῖα μέρη. Κι αὐτά τήν φονεύουν, ὄχι τόσο μέ τίς μεγάλες πληγές, πού ἄνοιξαν, ὅσο μέ τήν ἀμέλεια, στήν ὁποία ρίχνουν τούς πληγωμένους. Γιατί, ἐπειδή περιφρόνησαν τήν καταλαλιά καί τά ἄλλα, σάν ἀσήμαντα, σιγά σιγά ἀπό τά ἴδια νικήθηκαν.
Στ᾽ ἀλήθεια ἡ κατάκρισι εἶναι βαρύ καί φοβερό ἁμάρτημα. Κι ὅμως εἶναι τροφή καί ἀνάπαυσι γιά πολλούς ἀνθρώπους. Σύ μή δεχθῆς ποτέ ν᾽ ἀκούσης κάτι σέ βάρος ἄλλου. Μή κάνεις τήν ψυχή σου δοχεῖο ἀπό ξένες κακίες. Κράτησε τήν ψυχή σου ἁπλῆ, γιατί ἄν δεχθῆς τήν ἀκαθαρσία τῶν κακῶν λόγων, μέ τίς σκέψεις θά φέρης ἐμπόδια στήν προσευχητική σου διάθεσι καί θά μισήσης χωρίς αἰτία, ὅσους συναντᾶς. Ἀφοῦ πρῶτα ἡ ἀκοή σου θά ἔχη μολυνθῆ μέ τίς κακολογίες, ὅλους θά τούς κοιτᾶς μέ ἀγένεια, ὅπως παθαίνει ὁ ὀφθαλμός, ὅταν κοιτάξη στό ἔγχρωμο δυνατό φῶς καί δέν μπορεῖ νά δῆ καθαρά τό σχῆμα αὐτῶν, πού βλέπει.
Γι αὐτό πρέπει νά προσέχουμε πολύ τήν γλῶσσα καί τήν ἀκοή μας. Νά μή λέμε τίποτα ἀλλά καί νά μήν ἀκοῦμε, μέ ἐμπάθεια· γιατί ἔχει γραφῆ, «Μή ἀκοήν ματαίαν παραδέξασθαι» (Ἐξ. 23,1) καί «τόν καταλαλοῦντα λάθρα τῷ πλησίον αὐτοῦ, τοῦτον ἐξεδίωκον» (Ψαλμ. 100,5). Καί στό ψαλτήρι, «ὅπως λαλήσῃ τό στόμα μου τά ἔργα τῶν ἀνθρώπων» (Ψαλμ 16,4). Ἐμεῖς συνήθως μιλᾶμε, χωρίς νά ξέρουμε. Πρέπει λοιπόν νά μήν ἔχουμε ἐμπιστοσύνη σέ ὅσα λέγονται, οὔτε νά κατακρίνουμε ὅσους κατακρίνουν, ἀλλά σύμφωνα μέ τήν Γραφή νά ἐφαρμόζουμε τό «Ἐγώ δέ ὡσεί κωφός οὐκ ἤκουον καί ὡσεί ἄλαλος οὐκ ἀνοίγων τό στόμα μου» (Ψαλμ. 37,14).
Σέ καμμιά περίπτωσι δέν κάνει νά χαιρώμαστε στήν δυστυχία κάποιου ἀνθρώπου, ὅσο ἁμαρτωλός κι ἄν εἶναι. Μερικοί μάλιστα, ὅταν βλέπουν κάποιο νά μαστιγώνεται ἤ νά φυλακίζεται ἀπό ἄγνοια, λένε «Ὁ στρώσας κακῶς ταλαιπωρήσει ἐν τῷ δεινῶ», δηλ. ὅποιος δέν στρώσει καλά, θά κοιμηθῆ καί ἄσχημα. Σύ λοιπόν, πού ἔχεις τακτοποιήσει καλά τά θέματά σου, νομίζεις πώς θά ἀναπαυθῆς στήν ζωή σου; Καί τί θά ποῦμε γι᾽ αὐτό, πού λέει ἡ Γραφή, «ἕν συνάντημα τῷ δικαίῳ καί τῷ ἁμαρτωλῷ»; Ἡ ζωή μας πάνω στή γῆ εἶναι ἴδια, ἄσχετα ἄν ἡ πολιτεία μας εἶναι διαφορετική.
Ὅπως δέν κάνει νά μισοῦμε τούς ἐχθρούς μας, τό ἴδιο δέν κάνει νά περιφρονοῦμε καί νά ἐξευτελίζουμε τούς ραθύμους στήν ἀρετή. Μερικοί γιά (νά δικαιολογήσουν) τούς ἑαυτούς τους χρησιμοποιοῦν τό Γραφικό,«Μετά ὁσίου ὅσιος ἔσῃ» καί «μετά στρεβλοῦ συνδιαστρέψεις» (Ψαλμ. 17, 26-27) καί λένε ὅτι πρέπει ν᾽ ἀποφεύγουμε τούς ἁμαρτωλούς γιά νά μή διαστραφοῦμε. Ἀλλά ἐξ ἀγνοίας πράττουν τά ἀντίθετα. Τό Πνεῦμα τό Ἅγιο ἐδῶ δέν παραγγέλλει τήν ἀποφυγή, γιά νά μή γίνουμε στρεβλοί, ἀλλά τήν προσπάθεια (πού πρέπει νά δείξουμε) γιά τήν διόρθωσί τους. Τό «συνδιαστρέψεις» θά πῆ νά στρέψης τόν κακό (ἄνθρωπο) στόν ἑαυτό σου, στήν ἀρετή, ἀπό ἀριστερά στά δεξιά.
Εἶναι πολύ ἐπικίνδυνο νά προσπαθῆ νά διδάσκη, ὅποιος δέν μπόρεσε νά ζήση ἔμπρακτα τίς ἐντολές τοῦ Θεοῦ. Γιατί, ὅπως αὐτός πού ἔχει παλαιό σπίτι καί ἑτοιμόρροπο, ὅταν φιλοξενήση ξένους, κινδυνεύει νά τούς βλάψη μέ τήν πτώση τοῦ οἰκήματος, τό ἴδιο κι αὐτοί, ἐπειδή δέν ἔκτισαν σταθερά τό πνευματικό τους οἰκοδόμημα, θά ὁδηγήσουν στήν καταστροφή ὅσους τούς πλησιάζουν νά ὠφεληθοῦν μαζί μέ τούς ἑαυτούς τους. Γιατί, ἐνῶ μέ τά λόγια τους τούς κάλεσαν στήν σωτηρία, μέ τό κακό τους παράδειγμα τούς σκανδάλισαν πολύ. Τά καλά καί θεωρητικά λόγια μοιάζουν μέ εἰκόνα ζωγραφικῆς, πού ἔχει γίνει ἀπό χρώματα, ἕτοιμα νά διαλυθοῦν σέ λίγο χρόνο ἀπό τούς ἀνέμους καί τίς σταγόνες τῆς βροχῆς. Τήν πρακτική ὅμως διδασκαλία οὕτε ὁλόκληρος αἰώνας δέν θά μπορέση νά διαλύση. Γιατί ὁ λόγος τοῦ Θεοῦ, λαξεύοντας τά πιό σκληρά μέρη τῆς ψυχῆς, χαρίζει στούς πιστούς τήν αἰώνια μορφή τοῦ Χριστοῦ.
ΣΤΗΛΕΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΕΩΣ
Δέματα Αγάπης
Mηνιαίως στο Πνευματικό μας Κέντρο προσφέρονται από την ενορία μας δέματα με τρόφιμα στους εν ανάγκη αδελφούς μας. Ας βοηθήσουμε όλοι μας, όσο μπορούμε, στη μηνιαία διανομή τροφίμων, φέρνοντας είδη τροφίμων ή ενισχύοντας οικονομικά το κυτίον του Φιλοπτώχου ταμείου.
Εκθετήριο Ειδών Ευλαβείας
Λειτουργεί εκθετήριο με είδη ευλάβειας σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο στην αριστερή είσοδο του ναού. Καλό είναι όταν θέλουμε να κάνουμε ένα δώρο, να προτιμούμε τα ωφέλιμα που διατίθενται στο εκθετήριο, γιατί παράλληλα ενισχύουμε το ποιμαντικό και νεανικό έργο της ενορίας μας.
Σημειώνουμε πως για την Θεία Λειτουργία, αλλά και για τα υπόλοιπα Ιερά Μυστήρια και ακολουθίες είναι απαραίτητα τα εξής: πρόσφορο (καλό είναι να είναι ζυμωτό φτιαγμένο με προσευχή στο σπίτι), εκκλησιαστικός οίνος (κρασί γλυκό κόκκινο), ένα μπουκάλι λάδι, καρβουνάκια, θυμίαμα, φυτιλάκια, 3 καθαρά αγνά κεριά.
Έργα ευπρεπισμού του Ιερού Ναού
Με την ευλογία του Τριαδικού Θεού, τις πρεσβείες της Αγίας Αικατερίνης και την γενναία συνδρομή όλων των ευλαβών ενοριτών και προσκυνητών, έχουν πραγματοποιηθεί πολλά έργα ευπρεπισμού του Ιερού Ναού από την στιγμή της ανεγέρσεως του μέχρι σήμερα.
Οι πιστοί, όμως, δεν σταματούμε ποτέ να εργαζόμαστε για την ευπρέπεια του Οίκου του Κυρίου και Θεού μας. Άλλωστε, κάθε κεράκι που ανάβουμε είναι πολύ σημαντικό για την εύρυθμη λειτουργία του Ιερού Ναού.
Ας εγγραφούμε στον κατάλογο συνδρομήτων για τα έργα του Ναού και την συνέχιση της Αγιογραφήσεως του Ιερού Ναού , και κάθε μήνα ας προσφέρουμε 10€, ώστε να αποδίδονται στις ανάγκες και τα χρέη που έχουν προκύψει.
Αυτήν την δύσκολη περίοδο λόγω της πανδημίας, έχουν ελαχιστοποιηθεί οι τρόποι μέσω των οποίων οι εισφορές ενίσχυαν την αποπληρωμή των οφειλομένων. Απομένει πλέον σημαντικότατη ενίσχυση η εγγραφή μας στον κατάλογο μηνιαίων συνδρομών για την φερέγγυα αποπληρωμή των χρεών αλλά και την συνέχιση των έργων. Καλείται επίσης όποιος δύναται να γίνει δωρητής ενός εκ των εκκλησιαστικών αντικειμένων που κοσμούν τον Ναό μας, όπως των δύο λαβάρων. Έχει επίσης παραγγελθεί ξυλόγλυπτο προσκυνητάρι για την Παναγία την Ελεούσα που θησαυρίζεται στο Ιερό Βήμα, αλλά και δύο εισοδικά μανουάλια για να την περιβάλλουν.
Θα συνεχιστεί, πρώτα ο Θεός, η αγιογράφηση του Ιερού Ναού καικατόπιν της σχετικής μελέτης του αγιογράφου κ.Βασιλείου Χαλικιά, ο επόμενος χώρος που θα αγιογραφηθεί είναι το βορειο τμήμα κάτω από τον γυναικωνίτη. Διατίθενται ακόμη προς δωρεά η παράσταση της Συνάξεως των Αποστόλων και ένα στηθάριο, του Αγίου Μερκουρίου (εορτάζει την ίδια ημέρα με την Αγία Αικατερίνη). O κάθε ενδιαφερόμενος μπορεί να προσέλθει στον π.Γεώργιο Αβραμίδη να δηλώσει την σχετική επιθυμία του για τις διατιθέμενες αγιογραφίες.
Ευχαριστούμε εκ των προτέρων για την ανταπόκρισή σας σε όλες τις προτροπές μας και γινόμαστε διάπυροι ευχέτες προς τον Δωρεοδότη Κύριο Ιησού Χριστό να αποδώσει σε καθένα έκαστο την πλούσια Χάρη και ευλογία Του.
Ενοριακές λατρευτικές συνάξεις
Καθημερινά κάθε απόγευμα στις 17.00 (εκτός Κυριακής) τελείται η Ακολουθία του Εσπερινού. Ακολούθως κάθε Δευτέρα Παράκληση στον Άγιο Νεκτάριο, και κάθε Τετάρτη Παράκληση στην Παναγία. Κάθε πρώτη Τετάρτη του μήνα Παράκληση στην Αγία Αικατερίνη, την πολιούχο της ενορίας μας.
Ιστοσελίδα Ιερού Ναού
Δίνεται πλέον η δυνατότητα να παρουσιαστεί η Eνοριακή διακονία και μέσα από την ιστοσελίδα του Ιερού Ναού www.agiaekaterini.eu
Κατά την διάρκεια της απαγόρευσης συμμετοχής στη Θεία Λατρεία των πιστών, οι σημαντικότερες ακολουθίες μεταδίδονται από το διαδίκτιο.
Kαλή περιδιάβαση στον διαδικτυακό τόπο του Nαού μας πρεσβείες της Αγίας Ενδόξου και Μεγαλομάρτυρος Αικατερίνης της Πανσόφου.
Πρόγραμμα Ακολουθιών και
Θείων Λειτουργιών
Σημαντική σημείωση
Λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών της περιόδου, το λειτουργικό πρόγραμμα τροποποιείται αναλόγως με τα ισχύοντα πολιτειακά προληπτικά υγειονομικά μέτρα κάθε εβδομάδος και κατόπιν κοινοποιήσεως αυτών και των ερμηνευτικών οδηγιών της Ιεράς Συνόδου.
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 1 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2021
*6.30π.μ. .-9.00π.μ. (έως 50 πρόσωπα).
ΟΡΘΡΟΣ & ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ
ΜΕΓΑΛΟΥ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ.
ΔΟΞΟΛΟΓΙΑ ΔΙΑ ΤΟ ΝΕΟ ΕΤΟΣ.
ΕΥΛΟΓΙΑ ΒΑΣΙΛΟΠΙΤΑΣ
& ΔΙΑΝΟΜΗ ΤΕΜΑΧΙΩΝ.
ΣΑΒΒΑΤΟ 2 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2021
*7.00π.μ. (κεκλεισμένων των θυρών)
ΟΡΘΡΟΣ & ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ
ΠΡΟ ΤΩΝ ΦΩΤΩΝ
ΚΥΡΙΑΚΗ 3 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2021
*7.00π.μ. (κεκλεισμένων των θυρών)
ΟΡΘΡΟΣ & ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ
ΠΡΟ ΤΩΝ ΦΩΤΩΝ
*5.30π.μ.-8.30π.μ. (κεκλεισμένων των θυρών)
ΑΚΟΛΟΥΘΙΑ ΜΕΓΑΛΩΝ ΩΡΩΝ ΘΕΟΦΑΝΕΙΩΝ.
ΕΣΠΕΡΙΝΗ ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΕΟΡΤΗΣ ΘΕΟΦΑΝΕΙΩΝ
& ΜΕΓΑΛΟΣ ΑΓΙΑΣΜΟΣ.
ΤΕΤΑΡΤΗ 6 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2021
*5.30π.μ.-8.30π.μ. (έως 50 πρόσωπα).
ΟΡΘΡΟΣ ΚΑΙ ΠΑΝΗΓΥΡΙΚΗ ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ
& ΜΕΓΑΛΟΣ ΑΓΙΑΣΜΟΣ ΘΕΟΦΑΝΕΙΩΝ.
(ΘΕΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΑ έως 9.30π.μ.)
ΠΕΜΠΤΗ 7 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2021
*7.00π.μ. (κεκλεισμένων των θυρών)
ΟΡΘΡΟΣ ΤΙΜΙΟΥ ΠΡΟΔΡΟΜΟΥ
& ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ .
ΣΑΒΒΑΤΟ 9 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2021
*7.00π.μ. (κεκλεισμένων των θυρών)
ΟΡΘΡΟΣ & ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΜΕΤΑ ΤΩΝ ΦΩΤΩΝ
ΚΥΡΙΑΚΗ 10 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2021
*7.00π.μ. (κεκλεισμένων των θυρών)
ΟΡΘΡΟΣ & ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΜΕΤΑ ΤΩΝ ΦΩΤΩΝ
ΣΑΒΒΑΤΟ 16 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2021
*7.00π.μ. (κεκλεισμένων των θυρών)
ΟΡΘΡΟΣ & ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ
ΚΥΡΙΑΚΗ 17 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2021
*7.00π.μ. (κεκλεισμένων των θυρών)
ΟΡΘΡΟΣ ΟΣΙΟΥ ΑΝΤΩΝΙΟΥ
& ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ
ΔΕΥΤΕΡΑ 18 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2021
*7.00π.μ. (κεκλεισμένων των θυρών)
ΟΡΘΡΟΣ ΑΓΙΟΥ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ
& ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ
ΤΕΤΑΡΤΗ 20 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2021
*7.00π.μ. (κεκλεισμένων των θυρών)
ΟΡΘΡΟΣ ΟΣΙΟΥ ΕΥΘΥΜΙΟΥ
& ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ
ΣΑΒΒΑΤΟ 23 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2021
*7.00π.μ. (κεκλεισμένων των θυρών)
ΟΡΘΡΟΣ & ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ .
ΚΥΡΙΑΚΗ 24 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2021
*7.00π.μ. (κεκλεισμένων των θυρών)
ΟΡΘΡΟΣ ΟΣΙΑΣ ΞΕΝΗΣ & ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ .
ΔΕΥΤΕΡΑ 25 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2021
*7.00π.μ. (κεκλεισμένων των θυρών)
ΟΡΘΡΟΣ ΑΓΙΟΥ ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ
& ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ .
ΤΕΤΑΡΤΗ 27 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2021
*7.00π.μ. (κεκλεισμένων των θυρών)
ΟΡΘΡΟΣ ΑΝΑΚΟΜΙΔΗΣ ΑΓΙΟΥ ΙΩ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ
& ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ .
ΣΑΒΒΑΤΟ 30 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2021
*7.00π.μ. (κεκλεισμένων των θυρών)
ΟΡΘΡΟΣ ΤΡΙΩΝ ΙΕΡΑΡΧΩΝ
& ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ .
ΚΥΡΙΑΚΗ 31 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2021
*7.00π.μ. (κεκλεισμένων των θυρών)
ΟΡΘΡΟΣ & ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ .